This version of the page http://tsn.ua/analitika/loham-za-cerkvu.html (0.0.0.0) stored by archive.org.ua. It represents a snapshot of the page as of 2013-11-04. The original page over time could change.
Лохам за Церкву - Погляди - ТСН.ua
  • RSS-стрічка
  • Архів
  • Зробити стартовою
Вибір Редакції
  • Кримська школярка отримала жахливу хворобу після візиту до стоматолога

    1/12  
  • Негайної допомоги потребує 3-річна Полінка!

    2/12
  • Трагедія у Таїланді: пором перекинувся під вагою пасажирів, які набилися на верхню палубу

    3/12  
  • ТСН створила пародію на російський фільм "жахів" про Україну та асоціацію з ЄС

    4/12  
  • У Києві "Міцубіші" на швидкості "спіткнувся" об бордюр і перекинувся, зарившись у клумбу

    5/12  
  • У Києві на гарячому схопили шахрая, який зі скімером спустошував банківські картки

    6/12
  • Випуск ТСН.Тиждень за 3 листопада 2013 року

    7/12
  • За поведінку ялтинських маршрутників візьмуться психологи та фахівці з етикету

    8/12
  • Яремче без мобільного зв'язку охопив хаос: туристи не можуть викликати швидку і таксі

    9/12
  • Об'їзну дорогу в Одесі скував величезний затор через розсипаний цукор

    10/12
  • "Дніпро" завершив перше коло чемпіонату України втратою очок у Донецьку

    11/12  
  • У Німеччині з'являться перші в Європі діти-гермафродити

    12/12
Дмитро Корчинський

Лохам за Церкву

Україна, 9 вересня 2012, 11:10 Друкувати

Я колись купив книжку – "Історія церкви", бо гадав, що вона гумористична. Виявилося – ні, автор пише цілком серйозно, отже зовсім не розуміє, що таке історія, і в чому сутність Церкви.

Коли Янукович вкотре полетів на Афон, я подумав, що у Церкви є дві категорії ворогів – ті, хто до неї ходять та ті, хто її обходять. І ті й ті не мають за неї жодного уявлення. Я теж не маю, проте, є декілька особливостей церкви і віри, які варто пам'ятати, перш ніж іти до сповіді чи пиляти Хреста.

1. Не варто переоцінювати Біблію. Тобто, Біблія – це вкрай важливо, вона Свята, богонатхненна, ми повсякчас посилаємося на її авторитет, проте, за межами церкви, вона значить десь стільки ж, як Іліада та Одисея. Для людини, яка не належить до церкви, Біблія – лише джерело метафор та культурологічних асоціацій, вона не має магічної дії, не спасає. Спасає Церква, а не Біблія. Її можна порівняти з вівтарем, який є священним предметом у літургії, але за межами літургії він є дерев'яним ящиком чи брилою каміння.

На вівтарі здійснюється перетворення хліба та вина на Тіло й Кров, але перетворює не вівтар, але церква. Вірніше Дух Святий для церкви і разом із церквою.

Люди, які шанують Біблію, але заперечують церкву, є латентними мусульманами. Для нас Бог, коли захотів дати нам можливість спасіння, воплотився в людину. Мусульмани вважають, що Аллах втілився в текст. В альКоран. Якщо взагалі тут можливі якісь аналогії, то аналогом Корану є не Євангеліє, але Христос.

Новий Заповіт – незавершений. Він продовжується з кожним новим поколінням Християн. Христос весь час посеред нас, коли ми збираємося в ім'я Його. Євангельські персонажі продовжують являтися і впливати на події.

Апостол Яків на білому коні передує хрестоносцям через тисячу років після власної страти. Матір Божа являється дітям у Фатімі  на початку ХХ століття і безліч разів до того. Євангеліє триває.

Саме тому є пустопорожніми нині популярні тези, буцім віра це одне, а церква – інше, що сповідати можна і в душі, що Біблія дає все, що треба, а чого немає в Біблії, немає бути й у практиці віри.

2. Церкви переповнені обрядовірцями, тими, для кого обряд і церковна формальність заступають живу віру, для кого літургія є магічною дією, язичницькою містерією.

Ще більше є тих, кого обрядовість дратує. Вони кажуть, що сповідання віри – інтимна справа, яка не потребує формальності, подібно до відправлення тілесних потреб. Гадаю, саме там – в інтимній тиші нужника – у них і відбувається контакт з їхнім "богом" - духом каналізації.

Якщо продовжити смердючу метафору, то слід зауважити на тому, що іспражняються усі однаково, але їдять відмінно.

Я дуже давно, ще в дитинстві читав "Один день Івана Денисовича" Солженіцина, не пам'ятаю звідти нічого, окрім одного описання, яке мене вразило. Він розповідає за старого зека з "класово чужих", який просидів з чверть століття. Так ось, коли інші зголоднілі й деморалізовані в'язні накидалися на свою баланду, захлиналися нею, жерли, цей старий зек ВЕЧЕРЯВ. Спина його булла прямою, в цей момент він лишався князем, він притримувався церемоніалу. Здатність триматися за церемоніал, дисципліна обряду дозволяла йому не перетворитися на тварину.

Літургія виростає з таємної вечері. В ній можна знаходити безліч сенсів, я зауважу лише на одному: сенс обряду в тому, щоб життя почало сприйматися, як обряд.

Обряд – це участь у зовнішніх діях, слідування не нами встановленому розпорядку. Нерідко ці рухи й слова є незрозумілими учасникам обряду. Літургія в багатьох храмах читається церковнослов'янською, до недавнього часу (до ІІ Ватиканського Собору) у католиків вона відправлялася латиною.

Розуміння не надто важливе, головне – усвідомлення надзвичайної важливості збереження послідовності обрядових дій, місця кожного слова, і того, що в середині обряду перебуває таємниця, чудо, перетворення.

В літургії ми вчимося переносити це ставлення на Життя – нема неважливого, кожне слово значиме, кожна подія – знак, все – служіння і там є таємниця і чудо.

Якось, один наш тямущий брат поставив дуже продуктивне питання: від чого під час літургії ми співаємо, але не танцюємо?

А тому, що літургійна практика ортодоксів (на відміну від "харизматиків") уникає трансоподібних станів. Саме з тієї причини, що прагне "обрядизувати" побутове, звичайне життя. Бо навички, які набуваються в стані "зміненої свідомості", лише в такому стані і можуть бути використані.

Важливість обряду зумовлює функції кліру. Найчастіше, коли кажуть "церква", мають на увазі священників та єпископів – клір. Іноді так вважають навіть деякі священики та єпископи, бо сприймають церкву лише як конвеєр для виробництва причастя. Це не вірно. Священик не може відслужити літургію самостійно, без участі мирян. Служать вірні, священик лише виконує специфічні функції в цьому служінні, у здійсненні таїнств.

Дослідники зауважують, що священноначаліє – це не уряд церкви, а скоріше академія наук.

Геть попів! – кажуть наші одномірні брати – нам непотрібні посередники між нами і Богом.

Прикол у тому, що попи ніколи не стверджували, що вони є такими посередниками. Посередником є Церква. Й саме церква в первісному значенні цього слова – "еклезія" (сходка подільників). Апостоли торкалися одягу Христа, розмовляли з ним, але хоч щось зрозуміли лише після його страти й воскресіння через стосунки один з одним. Христос каже (неточне цитування): ти скрисятничав у ближніх – це ти в Мене скрисятничав. Ти написав "заяву" на товариша – це ти на Мене написав. Ти не можеш "поставитися" безпосередньо до Мене, але твоє ставлення до ближніх – є ставленням до Мене. Посередником є ближні. Їх ми здатні осягнути, Бога – ні.

3. Безглуздо вимагати від Церкви чогось іншого, окрім буття. "Чогось іншого" варто вимагати від християн. Загальна установка така: бути християнином – це перебувати в служінні. Якщо ти християнин, то кому ти допомагаєш, чому служиш? Нікому, нічому – значить не християнин.

Корчинський Проте, сама Церква – є чисте в собі і для себе буття. В Євангеліях Христос багато говорить за те – якими ви маєте бути й майже нічого за те, що ви маєте робити. Він не ставить стратегічних завдань, не обговорює тактику.

Я колись купив книжку – "історія церкви", бо гадав, що вона гумористична. Виявилося – ні, автор пише цілком серйозно, отже зовсім не розуміє, що таке історія, і в чому сутність Церкви. Я її викинув, ту книжку.

У Бога нема "історії". У Церкви також. Є історія церковних соборів, послідовність римських пап, житія святих, проте, сама церква має лише буття, є метою самої себе, не змінюється в своїй суті, хоча змінює світ.

Подібно до того гори не мають історії, вони мають геологію. Карпати нічого не роблять. Вони просто є на нашому західному кордоні і це визначає історію України. Якби вони були на нашому східному кордоні, наша історія була б іншою.

Штірнер казав, що мета революції – утворення нових суспільних установ. Мета повстання – піднятися над установами. Так ось – Церква – це повстання.

Коли Бог хоче здійснити велику історичну дію, він в якості інструменту використовує народ, а не церкву. Народ ді-є, а церква є.

4. Багато хто з наших наївних братів і сестер плутають Ісуса Христа із Львом Толстим. Виявляється, між ними є відмінності:

А) Те, що Толстой тщілся висловити в багатотомнику, Христос казав кількома словами.

Б) Христос жив саме так, як проповідував. Натомість, уся глибина і багатоплановість Толстого (й усієї російської літератури) – від терзання тим, що неможливо жити, як проповідуєш.

В) Толстой жив дуже давно і далеко, а Христос живе нині й зовсім поруч.

Г) І, до речі, Христос ніколи не був пацифістом!

5. Є кілька категорій громадян (на загал симпатичних, але наївних і трохи набридливих диваків), яким для підтримання власних ілюзій потрібно дезавуювати християнство.

А) Слов'яномани (не плутати зі звичними слов'янофілами). Доводять, що всі, за кого ми погано знаємо, були слов'янами – трипільці, етруски, фракійці, пітекантропи тощо. Заперечують норманське походження Русі. Власне, демонізація християнства їм потрібна аби пояснити, чому слов'яни, які панували попередні 100 000 років стали терпілами саме в той період, коли за них з'являються достовірні історичні відомості.

Б) Тюркомани. Розповідають все те саме, тільки про тюрків. Кажуть, що Русь була створена тюрками. Стверджують, що провідну роль тюрків у світовій історії приховали чомусь єзуїти (хоча буцімто Ігнатій Лойола мав тюркське походження).

В) Історичні ревізіоністи. Кажуть, що історія почалася 1000 років тому. А християни погані, бо історична хронологія укладалася християнами, які розтягнули її і фальсифікували.

Г) Юдоборці. Кажуть, що вся світова історія є результатом жидівської змови, особливо християнство.

Сперечатися з цими категоріями наших братів безсенсово, краще нацьковувати їх один на одного. Разом їм буде добре.

6. Церкві багато, і часом справедливо, закидають. З цих закидів роблять некоректний висновок, що треба боротися не з негараздами, але з церквою.

Це облуда, бо рівно те саме є можливим закинути будь-чому. Скажімо, Україна має не найкращий клімат, дурнуватих виборців, президента, який нічим не кращий за Патріарха Московського, міністрів, не менш злодійкуватих, аніж єпископи, сексуальну орієнтацію депутатів, зорієнтовану в той самий бік, що й у багатьох "ченців". Чи означає це, що ми маємо поборювати Україну, а не президента, міністрів та депутатів?

Погляньте на власне життя, скільки в ньому брехні, облуди, боягузтва, лінощів і гріха. Чи означає це, що варто покінчити з життям, а не з гріхом?

Церква захаращена – це означає, що її треба вимести від сміття ерпецизму, павутиння гуманізму, бруду толерантності, а не підпалювати. Бо з нею згорять і наші душі.

Читайте також:
  • Дмитро Корчинський
    Убий Чебурашку!

    23 серпня 2012, 14:57
    11
  • Дмитро Корчинський
    Рускоязичєство

    3 серпня 2012, 18:02
    26
Теги: Корчинський
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Розмістити у блозі Переслати Друкувати
За матеріалами:
Сортувати по:
даті    
популярності    
  • 63 коментарі
  • Коментувати
  • Serega Voevodin 24 октября, 18:40
     
    не згоден
     
    згоден
    Halyna Shevchuk 27 вересня, 14:57 VY TALANOVYTYI PYSMENNYK. NAPYSHIT, SCHOB OCHYSTYLY INFORMAZIIU VI PORNUXY, VULHARSCHYNY I INSHOI HYDOTY. XAI POVERNUT CHYSTOTU LIUDSKYX VIDNOSYN. BO NASHI MASMEDIA VYXOVUIUT POKOLINNIA S SAMYMY NYSKYMY INSTYNKTAMY. TE, CHYM MY STYDALYSIA, VYSTAVLIAETSIA NA POKAS.
    Дмитро, Вы обычный криптоеретик, если мы просто еретики или возможно эретики)), то Вы крипт. Не нужно нас стравливать друг с другом, у кой-кого и так это неплохо получается. За такие проповеди лайка Вам от меня не видать.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
  • Halyna Shevchuk 27 сентября, 14:57
     
    не згоден
     
    згоден
    VY TALANOVYTYI PYSMENNYK. NAPYSHIT, SCHOB OCHYSTYLY INFORMAZIIU VI PORNUXY, VULHARSCHYNY I INSHOI HYDOTY. XAI POVERNUT CHYSTOTU LIUDSKYX VIDNOSYN. BO NASHI MASMEDIA VYXOVUIUT POKOLINNIA S SAMYMY NYSKYMY INSTYNKTAMY. TE, CHYM MY STYDALYSIA, VYSTAVLIAETSIA NA POKAS.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
  • Валера Савич 24 сентября, 22:21
    1  
    не згоден
     
    згоден
    Не ожидал от Корчинського такой проповеди, "Не далеко Ты от царствия Божья" ...
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
  • Gruz_200 11 сентября, 23:47
     
    не згоден
     
    згоден
    корчинсеий ваще приколист!посмотрите на название статьи. стало быть каждый,кто взялся её прочитать,сам определил себя лохом! провокатор)))))
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Evgeniy 12 сентября, 06:02
    1  
    не згоден
     
    згоден
    да Корчинский какой то хитрый парень
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
  • Gruz_200 11 сентября, 19:38
     
    не згоден
     
    згоден
    lexlex Сьогодні, 19:07 О, ))) видишь, ты уже подходишь к той мысли к которой я тебя веду, и догмы не такие уже и догмы, и меняют их люди, а не церковь, и кришнаиты там в самой теме, в теме церкви, мы же о ней о родимой или ты снова на веру соскочишь?
    о!церковь и вера друг к другу отношения не имеют,тут ниже AlekseyG-neo об этом уже говорил.а значит,что "крестоповал" и акция Пусей никаких "чувств верующих" оскорблять не может-только "чувства" церковников,но это их проблемы.Пуси,кстати,своей богине в ХХС молились:"богородица,путина прогони!",но опять же,нарушили догму (всякая власть от бога,тем более-путин),нарушили форму одежды,не внесли пожертвование в церковный общак))) и теперь сидят. НИЗАЧТО!
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    lexlex 11 сентября, 19:55
    1  
    не згоден
     
    згоден
    Крестоповал так же не имеет отношения к церкви, как ч2 ст. 121 КК к заповеди не убий.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Gruz_200 11 сентября, 22:12
     
    не згоден
     
    згоден
    не имел бы крестоповал отношения к церкви,то эрпэцэшные попы из штанов(пардон,из рясы) не выпрыгивали бы с воплями:"Распни!"
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    lexlex 11 сентября, 23:00
    1  
    не згоден
     
    згоден
    Крестоповал к РПЦ отношения не имеет, ))))) если ты не знал, крест ставили униаты....)))
    цитувати
    поскаржитись на коментар
    lexlex 11 сентября, 23:06
     
    не згоден
     
    згоден
    А пуськи сидят за деяние прямо предусмотренное уголовным кодексом, а вот срок им конечно накрутили.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Evgeniy 12 сентября, 06:00
     
    не згоден
     
    згоден
    как это ни за что....в своё время отпустили убийцу ,жыдовку Веру Засулич.....кончилось всё Великой Октябрьской Жыдовской Геволюцией...вы то там в галициях не хера не знаете как здесь русский народ уничтожали коммисары...и почти уничтожили....но не весь.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Evgeniy 12 сентября, 06:05
     
    не згоден
     
    згоден
    почемуто миговое сообщество никогда не упоминает и слышать не хочет как боевыми отравляющими газами травили русских крестьян....на Украине разве такое было?
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Gruz_200 12 сентября, 13:17
     
    не згоден
     
    згоден
    не,тут жыдо-кацапы голод применяли!
    цитувати
    поскаржитись на коментар
  • Roman_Kosiuk 10 сентября, 23:10
     
    не згоден
     
    згоден
    этот научит...
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
  • Evgeniy 10 сентября, 23:05
    2  
    не згоден
     
    згоден
    А чо тебе патриарх Московский в борщ нас рал?
    відповісти цитувати
    Gruz_200 10 сентября, 23:41
    8  
    не згоден
     
    згоден
    хуже! прямо в душу!
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Evgeniy 11 сентября, 23:49
     
    не згоден
     
    згоден
    это каким же образом?....я не понимаю о чём ты
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Evgeniy 11 сентября, 23:50
     
    не згоден
     
    згоден
    зря ты себе такой ник взял....это не смешно и не умно
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Gruz_200 12 сентября, 01:45
     
    не згоден
     
    згоден
    если сам не понимаешь,то и объяснять тебе бесполезно.а насчет ника-так я никого не смешу и не умничаю,ник как ник,я не суеверный,
    цитувати
    поскаржитись на коментар
    Evgeniy 12 сентября, 05:50
     
    не згоден
     
    згоден
    не понимаю....объясни
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
  • sobko 10 сентября, 15:44
    1  
    не згоден
     
    згоден
    "Открыто являясь тем, кто ищет Его всем сердцем, и скрываясь от тех, кто всем сердцем бежит от Него, Бог регулирует человеческое знание о Себе — Он дает знаки, видимые для ищущих Его и невидимые для равнодушных к Нему. Тем, кто хочет видеть, Он дает достаточно света; тем, кто видеть не хочет, Он дает достаточно тьмы" (Блез Паскаль). Очень хорошая книга "Несвятые святые" и другие рассказы" архимандрита Тихона (Шеврукова), советую прочитать тем, кто ищет путь к Богу, а также тем, кто этот путь уже нашел.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Gruz_200 10 сентября, 16:52
     
    не згоден
     
    згоден
    ой,ребята,вас ждёт на "том свете" после смерти бо-ольшой surprise,очень большой.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    sobko 10 сентября, 17:46
    1  
    не згоден
     
    згоден
    Вы знаете, у вас есть все шансы прийти в конце концов к искренней, сознательной и глубокой вере. Ваше неуемное, крайне агрессивное неприятие всего церковного, говорит о неравнодушии. А это значит, что вам придется сделать в течении жизни последний и главный ВЫБОР. По крайней мере ваша душа лишена главного недостатка - теплохладности.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Gruz_200 10 сентября, 18:33
     
    не згоден
     
    згоден
    уж лучше сразу-в петлю!!!
    цитувати
    поскаржитись на коментар
    Evgeniy 10 сентября, 23:07
    4  
    не згоден
     
    згоден
    это ты хорошо придумал....груз
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
  • Gruz_200 10 сентября, 14:27
    2  
    не згоден
     
    згоден
    для sobko: там в конце корчинский прошёлся по вашей рпц и вашему полубогу гундяеву(бог в рпц-путин),а вы его за статью благодарите! смотрите,на вас за это епитимью наложат,батюшка от целования соей руки отлучит(ужас!), а "православные дружины" вас ещё ометелят прямо в "храме"!
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
    Serega Voevodin 24 октября, 18:44
     
    не згоден
     
    згоден
    Илья Муромец решал такие проблемы просто, стрелами в башню, по крестам.... Сбить их всех к чертовой матери, вместе с жирными свиньями в черном... и бабулек туда же. Грубо, зато доходчиво, а философствовать на эту тему.. БЕС-полезно!!!
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
  • AlekseyG-neo 10 сентября, 13:28
     
    не згоден
     
    згоден
    Victor Kuliba Сьогодні, 01:23 Це випадково не той будинок, що на початку минулого століття для Авраама збудували, а жив /випадково, протирав від нанопилу/ один із головних проповідників?
    Прийде рай воскресне Авраам і тоді ми ще збудуємо хороший дім для нього.
    відповісти цитувати
    поскаржитись на коментар
123
Мета-Новости
Loading...
Загрузка...