Статьи - Нюанси виплати підприємцем соціальних допомог працівник
[http://eejc.org.ua/] Восточноевропейская юридическая компания Днепропетровск, 49044 ул.Клары Цеткин 8, оф.1 Контактные телефоны: +38(0562)31-65-90, +38(0562)31-65-89, +38(056)375-94-77, E-mail: eejc@ukr.net, eejc@i.ua Навигация Услуги Вопрос - Ответ Реквизиты судов Статьи Координаты Реклама Здесь может быть Ваша реклама. Последние вопросы Я гражданка Украины, живу в Днепропетровске с 1978г. , и... Скажите пожалуйста какие необходимо подать документы и какую... Подскажите пожалуйста , у меня квартира находиться в... я без прав и с запахом алкоголя небольшого меня остановили... К гаражу было самостоятельно проведено электричество без эл.... я, получала пособие по алиментам на ребенка на протяжении... Такой вопрос:У меня умер двоюродный брат, чтобы получить его... Наш поисковик Яндекс поиск Статистика EEJC в каталогах Era.com.ua - Объявления, Работа, Недвижимость, Авто. Webmoney Статьи Нюанси виплати підприємцем соціальних допомог працівникам у 2007 році Матеріал надано редакцією газети «Власне Діло» (Видавничий будинок «Фактор»; Тел. (057) 714-37-28, 714-37-29; e-mail: sd@id.factor.ua; http://www.factor.ua ) Нещодавно ми вже говорили про нововведення 2007 року щодо виплати підприємцям соціальних допомог. Сьогодні ми вкотре порушимо тему допомог, але вже стосовно найманих працівників підприємців. У 2007 році допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачуватимуться за рахунок коштів державного бюджету, у зв'язку з чим застраховані особи звертатимуться не до роботодавців, а до органів соціального захисту. Крім того, з'явилися нюанси й у нарахуванні допомоги по тимчасовій непрацездатності. Докладніше про ці нюанси ми й поговоримо в нашій публікації. Нюанси виплати підприємцем соціальних допомог працівникам у 2007 році Соцстрахівські допомоги Як відомо, деякі допомоги за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі – Фонд соцстраху) виплачуються за місцем роботи громадянина, якщо для цього з'явиться підстава – настання страхового випадку (хвороби, необхідності догляду за хворою дитиною, народження дитини тощо). Це поширюється і на застрахованих осіб (працівників, із зарплати яких утримуються та перераховуються внески до Фонду), які працюють за трудовим договором у підприємця . Так, із передбачених Законом № 2240 1 соціальних допомог нас цікавитимуть такі допомоги: ( 1 Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням і похованням» від 18.01.2001 р. № 2240-III, зі змінами та доповненнями.) 1) по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною) 2 ; ( 2 Нагадаємо, що допомога по тимчасовій непрацездатності через хворобу працівника за перші п'ять днів виплачується за рахунок роботодавця.) 2) по вагітності та пологах; 3) при народженні дитини; 4) по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Зміни, про які йтиметься далі, продиктовано нормами статті 112 (для перших двох допомог) і статті 56 Закону про держбюджет на 2007 рік 3 (для решти допомог) (їх характер у першому й другому випадках різний). Отже, поговоримо про все по черзі. ( 3 Закон України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19.12.2006 р. № 489-V.) Допомога по тимчасовій непрацездатності Почнемо з допомог по тимчасовій непрацездатності та по вагітності та пологах. Розмір цих допомог розраховується роботодавцем виходячи із середньої заробітної плати працівника відповідно до Порядку № 1266 4 . У загальному випадку береться зарплата за шість місяців перед настанням страхового випадку, потім визначається середньоденна зарплата та множиться на кількість днів хвороби (відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами) (докладніше див. «ВД», 2006, № 7). Підтвердженням страхового випадку є листок непрацездатності. Виплачуються ці допомоги працівникам, оформленим як за основним місцем роботи (з трудовою книжкою), так і сумісникам. ( 4 Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затверджений постановою КМУ від 26.09.2001 р. № 1266, зі змінами та доповненнями.) У 2007 році з'явилося обмеження: «...допомога... застрахованим особам (крім добровільно застрахованих), які сплачували страхові внески менше шести місяців протягом останніх дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку , виплачується виходячи з фактичної заробітної плати, з якої було сплачено страхові внески, але не вище розміру мінімальної заробітної плати, установленої на час настання страхового випадку ». Про що в цьому випадку йдеться, пояснимо, керуючись нещодавно оприлюдненими роз'ясненнями Мінпраці та Фонду соцстраху (листи від 26.01.2007 р. № 41/020/99-07 і від 30.01.2007 р. № 01-16-169, див. «ВД», 2007, № 4, с. 32). Перше. Зазначене вище обмеження застосовуватиметься тільки щодо страхових випадків, які настали у 2007 році . Якщо працівник надав листок непрацездатності у 2007 році, але захворів ще у 2006 році, то обмеження не застосовується (у листі від 26.01.2007 р. № 41/020/99-07 із цього приводу зазначено таке: «На страхові випадки (у тому числі тимчасова непрацездатність, вагітність та пологи), які настали до 2007 року, незалежно від дати закриття та подання за місцем роботи лікарняного листка , ці норми не поширюються»). Далі. Як роз'яснили фахівці Фонду соцстраху, принцип визначення суми допомоги буде таким. Крім звичайного розрахунку середньоденної зарплати, потрібно буде розрахувати її виходячи з мінімальної заробітної плати на момент настання страхового випадку (якщо непрацездатність тривала декілька місяців, то в розрахунку на кожний місяць). Далі визначається сума «звичайної» допомоги та «мінзарплатної», у результаті нараховується та виплачується працівнику менша сума (менша з двох сум) . Таким чином, працівник, який довго хворіє або перебуває у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами, отримає допомогу в розмірі, що не перевищує мінімальної заробітної плати на момент настання страхового випадку, у розрахунку на кожний місяць . Але право на допомогу він набуде з першого дня роботи . Що стосується «обмежуючого» періоду сплати внесків: « менше шести місяців протягом останніх дванадцяти місяців», то він визначається з урахуванням попередніх місць роботи особи (у тому числі до укладення трудового договору з підприємцем). Як перевірити цей момент, на жаль, у роз'ясненнях не зазначено. Можливо, орієнтуватися слід на записи у трудовій книжці працівника (однак за ними не можна визначити періоди, коли внески, можливо, не сплачувалися через ту ж непрацездатність тощо)*. Ще один момент: шестимісячна сплата внесків має припадати на дванадцять місяців перед настанням страхового випадку, але не обов'язково, щоб це був безперервний шестимісячний період. Наприклад, працівника прийнято на роботу підприємцем 1 грудня 2006 року, страховий випадок (тимчасова непрацездатність) настав у лютому 2007 року. За даними трудової книжки, з 1 березня 2006 року по 1 вересня 2006 року працівник перебував у трудових відносинах з ТОВ «Нота». Отже, протягом дванадцяти попередніх місяців (з 01.02.2006 р. по 31.01.2007 р.) внески за працівника сплачувалися більше шести місяців. «Дитячі» допомоги У виплаті допомог при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (далі – «дитячі» допомоги) змінилися порядок звернення за ними та місце виплати у 2007 році. Від роботодавців ці функції передано органам праці та соціального захисту населення за місцем проживання застрахованих осіб (працівників підприємця) . Пов'язано це з тим, що відповідно до статті 56 Закону про держбюджет на 2007 рік допомога застрахованим особам виплачуватиметься не за рахунок коштів Фонду, а з державного бюджету. Порядок призначення та виплати двох зазначених вище допомог затверджено постановою КМУ № 13 5 . ( 5 Порядок призначення та виплати допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку особам, застрахованим у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, затверджений постановою КМУ від 11.01.2007 р. № 13.) Однак працівники, яким допомоги були призначені та виплачувалися у 2006 році (до 1 січня 2007 року), почнуть отримувати допомоги в органах соціального захисту, починаючи з II кварталу . У I кварталі, як правило, стосовно таких осіб виплати провадитимуть роботодавці, але вже за рахунок бюджетних коштів. Нагадаємо розміри допомог. Допомога при народженні дитини – 8500 гривень. Її виплата здійснюється так: одноразово при народженні дитини виплачується 3400 гривень, решта допомоги виплачується протягом наступних 12 місяців рівними частинами. Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується в розмірі, що дорівнює різниці між 50 % прожиткового мінімуму, установленого для працездатних осіб, і середньомісячним сукупним доходом сім'ї з розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 23 % прожиткового мінімуму, установленого для працездатних осіб. До суми мінімальної допомоги додається «фіксована частина суми індексації» в розмірі 1,69 грн. (див. «ВД», 2007, № 5, с. 5). З 2007 року внески до Пенсійного фонду із суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (у тому числі за застрахованих осіб) повинні сплачувати органи праці та соціального захисту населення, а не роботодавці . Це стосується й тих допомог, які виплачуватимуться роботодавцями у I кварталі 2007 року за рахунок коштів держбюджету 6 . ( 6 Лист Мінпраці України від 25.01.2007 р. № 94/0/15-07/5.) Роботодавці, чиїм працівникам у 2006 році було призначено «дитячі» допомоги, повинні були подати відповідні заявки до органів соціального захисту, а також списки застрахованих осіб і перелік документів. Таким чином, вони могли отримати грошові кошти на виплату допомог у I кварталі на свої рахунки 7 . ( 7 Подання документів у зв'язку з передачею функцій з виплати допомог від роботодавців органам соціального захисту повинно було здійснюватися згідно з наказом Мінпраці від 06.12.2006 р. № 453.) Нещодавно з'явився наказ № 32 8 , в якому зазначено, що страхувальники, в яких працює до 5 (включно) отримувачів «дитячих» допомог, можуть відразу передати потрібний пакет документів на них, у такому разі вже з I кварталу допомоги виплачуватимуть органи соціального захисту.** ( 8 Наказ Міністерства праці та соціальної політики України «Про деякі питання виплати допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку застрахованим особам» від 29.01.2007 р. № 32.) Для продовження з 1 квітня 2007 року (II кварталу) органами соціального захисту виплат страхувальникам (роботодавцям) відповідно до постанови КМУ № 32 9 рекомендовано надати до цих органів за місцем реєстрації страхувальника інформацію про використання коштів, передбачених для виплати застрахованим особам допомог, до 20 квітня 2007 року . ( 9 Постанова КМУ «Питання виплати застрахованим особам допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку» від 16.01.2007 р. № 32.) А до 10 березня 2007 року за місцем проживання застрахованої особи страхувальникам потрібно було подати визначений наказом № 32 перелік документів. Зауважимо, що постанова № 32 і наказ № 32 набули чинності вже цього року, тому їх окремі положення щодо нюансів виплати роботодавцями допомог у I кварталі можна назвати такими, що дещо запізнилися. Звітність Ф4-ФСС з ТВП Також звернемо увагу на особливості заповнення звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП. У 2007 році допомогу при народже Не нашли ответ? ЗАДАЙТЕ ВОПРОС Услуги - Вопрос - Ответ - Реквизиты судов - Статьи - Координаты © 2007-2012 - Восточноевропейская юридическая компания. J@M студия : cоздание и поддержка сайта